Jag skriver om konst i olika former och är intresserad av det mesta, det må sedan kallas traditionellt, samtidskonst, modernistiskt eller postmodernistiskt. Dessutom publicerar jag en hel del egna fotografier i olika genrer.

Om mig

Mitt foto
Jag är 60 år gammal och bor i Uddevalla där jag arbetat som journalist. Har också genom åren pysslat en hel del med filosofi, både inom och utom de akademiska sammanhangen. Är intresserad av mycket (för mycket säger en del) och har ett ganska passionerat förhållande till det jag är intaggad på.

tisdag 9 mars 2010

Liten modegrej (2)

Jag skickade en sk. outfitbild på mig själv iförd min gamla (men mycket välbevarade) trenchcoat till min/mitt dotter/modeorakel i London.....

....och den blev faktiskt godkänd! Den är plötsligt a la mode igen...(den kunde visserligen varit 5-6 centimeter kortare, men det gick an ändå)...

Till saken hör också att jag har en annan trenchcoat, som jag själv tycker är mycket fin, i någon sorts grågrön nyans, mintgrön skulle jag kanske säga, men den är definitivt inte godkänd. Låter modeoraklet meddela....

Och därmed får den förstås hänga kvar i garderoben i vänta på att också den färgen ska bli a la mode igen....

Inga kommentarer:

STORBILDSGALLERI

STORBILDSGALLERI
Här lägger jag ut bilder i lite större format .

Ex Machina Tora Windahl

Ex Machina Tora Windahl

Valand

Valand
Större kök. Skulptur av Beatrice Ehrström.