Jag skriver om konst i olika former och är intresserad av det mesta, det må sedan kallas traditionellt, samtidskonst, modernistiskt eller postmodernistiskt. Dessutom publicerar jag en hel del egna fotografier i olika genrer.

Om mig

Mitt foto
Jag är 60 år gammal och bor i Uddevalla där jag arbetat som journalist. Har också genom åren pysslat en hel del med filosofi, både inom och utom de akademiska sammanhangen. Är intresserad av mycket (för mycket säger en del) och har ett ganska passionerat förhållande till det jag är intaggad på.

onsdag 21 juli 2010

Pilane skulptur i natur (3); Svart kub....

Pilane, Tjörn
Skulptur i natur 2010

Den här kuben är ett omfång på 216 kubikmeter. Titeln är Svart konstruktion och konstnären bakom verket är Jonas Holmquist.
Utifrån ser den inte ut som något mer än just en svart kub. Men det finns en ...

....öppning genom vilket man kan komma in i kubens innanmäte. Och då blir det...

.....något mer komplicerat. Det är ganska mörkt därinne och fotot ovan är förstås taget med blixt.
Man kan lyssna till en inspelad röst inne i kuben, men det hade jag inte tid till vid just det här tillfället.
Kanske är det det talade ordet som öppnar verket? Kanske. Mycket möjligt. Själv vet jag egentligen ingenting. Om det nu inte helt enkelt är så att allt är vad det är och därmed punkt...

Inga kommentarer:

STORBILDSGALLERI

STORBILDSGALLERI
Här lägger jag ut bilder i lite större format .

Ex Machina Tora Windahl

Ex Machina Tora Windahl

Valand

Valand
Större kök. Skulptur av Beatrice Ehrström.