Jag skriver om konst i olika former och är intresserad av det mesta, det må sedan kallas traditionellt, samtidskonst, modernistiskt eller postmodernistiskt. Dessutom publicerar jag en hel del egna fotografier i olika genrer.

Om mig

Mitt foto
Jag är 60 år gammal och bor i Uddevalla där jag arbetat som journalist. Har också genom åren pysslat en hel del med filosofi, både inom och utom de akademiska sammanhangen. Är intresserad av mycket (för mycket säger en del) och har ett ganska passionerat förhållande till det jag är intaggad på.

söndag 25 juli 2010

Sommarsalong på Dal 2010 (1); Tvärflöjten och molnvärlden

Dalslands konstförenings sommarsalong 2010
Konsthallen, Dals Långed.

Här sätter jag fokus på Tvärflöjt, en målning av Lisbeth Claesson, ett milt och...

.....behagligt färgackord, trots himmelspartiets förtätat komplexa och...

.....rytmiskt dynamiska framtoning....

....Bland molnen ser vi en trots all meteorologisk dramatik rofylld kvinna och nere i det .......


.....jordbundna en man klädd i ljusa jeans, manchesterkavaj och slips (min egen mycket personliga tolkning) som spelar tvärflöjt för henne....

Jag undrar om de någonsin kan nå varandra....
Är det kanske omöjligt, lever de i helt åtskilda världar eller vad?
Varför ställer jag dessa frågor kring just denna målning?

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , , , , ,

Inga kommentarer:

STORBILDSGALLERI

STORBILDSGALLERI
Här lägger jag ut bilder i lite större format .

Ex Machina Tora Windahl

Ex Machina Tora Windahl

Valand

Valand
Större kök. Skulptur av Beatrice Ehrström.