Jag skriver om konst i olika former och är intresserad av det mesta, det må sedan kallas traditionellt, samtidskonst, modernistiskt eller postmodernistiskt. Dessutom publicerar jag en hel del egna fotografier i olika genrer.

Om mig

Mitt foto
Jag är 60 år gammal och bor i Uddevalla där jag arbetat som journalist. Har också genom åren pysslat en hel del med filosofi, både inom och utom de akademiska sammanhangen. Är intresserad av mycket (för mycket säger en del) och har ett ganska passionerat förhållande till det jag är intaggad på.

fredag 7 maj 2010

Jan Jarlows magiska värld (3); Bättre sänt än aldrig...

Här kommer några ännu några bilder från Jan Jarlows utställning på Bohusgalleriet i Uddevalla i vintras. Bättre sänt än aldrig....det har ju gått ett tag sedan utställningen, men bilderna finns kvar på hårddisken.....
(Galleriet är nu tyvärr nedlagt, efter många års tappert kämpande. Uteblivna bidrag var sista spiken i kistan, så att säga.)


Här handlar det om utsnitt ur en större målning med titeln Nio päronskruttar. Jag visar dock bara tre....,,,,,

....och går man in i närkontakt med färgmaterian så visar det sig att intrycket av päronskrutt håller i sig ganska länge.... (äppelskrutt skulle väl också vara OK)....

......det försvinner egentligen aldrig, tror jag. Det är svårt att se det här som bara färg och form, även om jag har en hel del böjelser åt det hållet...

.......ta bort de igenkännbara motiven! brukar jag hojta ibland....ta bort träden och barnen och kvinnan med mera så kanske vi kan börja tala allvar sedan...

....men det är klart att en sådan attityd kan jag inte komma hur långt som helst med......


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , ,

Inga kommentarer:

STORBILDSGALLERI

STORBILDSGALLERI
Här lägger jag ut bilder i lite större format .

Ex Machina Tora Windahl

Ex Machina Tora Windahl

Valand

Valand
Större kök. Skulptur av Beatrice Ehrström.