Jag skriver om konst i olika former och är intresserad av det mesta, det må sedan kallas traditionellt, samtidskonst, modernistiskt eller postmodernistiskt. Dessutom publicerar jag en hel del egna fotografier i olika genrer.

Om mig

Mitt foto
Jag är 60 år gammal och bor i Uddevalla där jag arbetat som journalist. Har också genom åren pysslat en hel del med filosofi, både inom och utom de akademiska sammanhangen. Är intresserad av mycket (för mycket säger en del) och har ett ganska passionerat förhållande till det jag är intaggad på.

lördag 15 maj 2010

Valand 2010; avgångsutställning (1) Jim Thorell

Magisterstudenter i Fri Konst 2010
Konsthögskolan Valand
Avgångsutställning
Göteborgs konsthall.

Det brukar var intressant att se vad Valands magisterstudenter har för sig när det drar ihop sig till avgångsutställning. ..

Tåg från Uddevalla....

...och promenad genom stan upp till Götaplatsen och Poseidonstatyn....

Jodå, de fria konststudenterna har intagit Konsthallen....

Jim Thorell ställer ut en stor samling porträttstudier som får flöda ut över väggarna....

....jag vet inte riktigt vad den här segelbåten har för roll i det här sammanhanget....

Jim Thorell skriver att hans figurer ofta bär på en "oro inför sin egen äcklighet, men ....

.....också en ömhet. De är sensuella stora barn som håller skräcken på avstånd" (fetstil min)....

Är de (ovan) på väg någonstans och vilka är de tro, om de nu är något....

Anna Gustavssons bidrag till den här samlingsutställningen har titeln Push and pull me, och det både går och är tillåtet att sätta sig på objektet i mitten och gunga och rida eller vad man nu känner för....


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , , ,

Inga kommentarer:

STORBILDSGALLERI

STORBILDSGALLERI
Här lägger jag ut bilder i lite större format .

Ex Machina Tora Windahl

Ex Machina Tora Windahl

Valand

Valand
Större kök. Skulptur av Beatrice Ehrström.