Jag skriver om konst i olika former och är intresserad av det mesta, det må sedan kallas traditionellt, samtidskonst, modernistiskt eller postmodernistiskt. Dessutom publicerar jag en hel del egna fotografier i olika genrer.

Om mig

Mitt foto
Jag är 60 år gammal och bor i Uddevalla där jag arbetat som journalist. Har också genom åren pysslat en hel del med filosofi, både inom och utom de akademiska sammanhangen. Är intresserad av mycket (för mycket säger en del) och har ett ganska passionerat förhållande till det jag är intaggad på.

söndag 8 november 2009

En flirt med modevärlden: Outfit Fars dag

Den som sett modebloggar eller motsvarande är kanske bekant med genren "outfitbilder".
Bloggisterna (oftast unga tjejer/kvinnor) tar en bild på sig själva med de kläder de tänker ha på sig under dagen och skriver vad det är för märken och var de kommer ifrån.

Nu fick jag flera klädpresenter av mina (vuxna) barn på fars dag och då tänkte jag slå till med en outfitbild jag också. Jag har aldrig sett att medelålders män gjort något sådant tidigare så jag kanske kan bli en föregångare?
Inspirationskällan är min kära dotter, som gjort många sådana här outfitgrejer på sina bloggar.

Dessutom: mode är ju en konstform det också...

Outfit fars dag: Jeans Dressman, skjorta US Polo (Kapp Ahl), tröja US Polo (Kapp-Ahl), strumpor kampanjpris på Dressman.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

1 kommentar:

Ak sa...

Wow charles, älskar din nya outfit! Jag maste bara ivag och hitta en likadan!
Du kommer bli en stor förebild för manga medelalders män, som har bloggar och gärna vill visa sina outfits men inte riktigt vagar. Du har tagit det första steget, snart ska du se att halva landets manliga bloggare hänger efter!

STORBILDSGALLERI

STORBILDSGALLERI
Här lägger jag ut bilder i lite större format .

Ex Machina Tora Windahl

Ex Machina Tora Windahl

Valand

Valand
Större kök. Skulptur av Beatrice Ehrström.