Jag skriver om konst i olika former och är intresserad av det mesta, det må sedan kallas traditionellt, samtidskonst, modernistiskt eller postmodernistiskt. Dessutom publicerar jag en hel del egna fotografier i olika genrer.

Om mig

Mitt foto
Jag är 60 år gammal och bor i Uddevalla där jag arbetat som journalist. Har också genom åren pysslat en hel del med filosofi, både inom och utom de akademiska sammanhangen. Är intresserad av mycket (för mycket säger en del) och har ett ganska passionerat förhållande till det jag är intaggad på.

tisdag 8 juli 2008

Geologisk ready made

Samtidskonst, skulptur, konst, readymade
En ready made, den konstform bland andra Duchamp är förknippad med, behöver naturligtvis inte alls bara vara sådant som är fabriks/nyttotillverkat av människor. Det finns även biologiska och geologiska fenomen som bara väntar på att få bli utnämnda till konstverk.

Skulpturen ovan har jag inte gjort något alls för att åstadkomma, jag har inte ändrat något en endaste millimeter. Plötsligt befann den sig mitt framför näsan på mig i skogarna i Håbol, Dalsland. En klockren geologisk ready made som jag naturligtvis med glädje utnämner till konst inom min egen bloggs konstvärld (och inom den världen är jag enväldig curator).

För övrigt har jag krångel med min nya dator och har inte fått den att funka riktigt. Har försökt mig på både det ena och andra men just nu för tillfället får det räcka med en enda liten bild och en textsnutt. Det borde väl fanstyget klara....

Inga kommentarer:

STORBILDSGALLERI

STORBILDSGALLERI
Här lägger jag ut bilder i lite större format .

Ex Machina Tora Windahl

Ex Machina Tora Windahl

Valand

Valand
Större kök. Skulptur av Beatrice Ehrström.