Jag skriver om konst i olika former och är intresserad av det mesta, det må sedan kallas traditionellt, samtidskonst, modernistiskt eller postmodernistiskt. Dessutom publicerar jag en hel del egna fotografier i olika genrer.

Om mig

Mitt foto
Jag är 60 år gammal och bor i Uddevalla där jag arbetat som journalist. Har också genom åren pysslat en hel del med filosofi, både inom och utom de akademiska sammanhangen. Är intresserad av mycket (för mycket säger en del) och har ett ganska passionerat förhållande till det jag är intaggad på.

Bloggarkiv

torsdag 11 september 2008

Ohörbart samtal om okunnighetens mörker (London sommaren 2008)

I en park finns den här statyn. Texten på pelaren mannen lutar sig mot blir väl på svenska ungefär:

"Det finns inget annat mörker än okunnighet."

Jag tänkte först lägga ut bara den bilden, men så....








.....kom jag att tänka på att jag har en annan bild, tagen på marknadsgatan Portobello road...... .
.....och jag tyckte att det förs någon sorts samtal mellan bilderna .....och sedan kom jag på...















.....att jag faktiskt har två andra bilder från samma gata som också verkar vilja ha någon sorts roll i det här samtalet........









........och sedan kom jag på att.......nej associera kan man ju göra hur länge som helst och nu får det vara stopp......jag sätter med andra ord punkt.






http://intressant.se/intressant
Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Inga kommentarer:

STORBILDSGALLERI

STORBILDSGALLERI
Här lägger jag ut bilder i lite större format .

Ex Machina Tora Windahl

Ex Machina Tora Windahl

Valand

Valand
Större kök. Skulptur av Beatrice Ehrström.